emma: finally

okej, här kommer den "stora uppdateringen" om martin olofsson till slut som borde ha kommit för länge, länge sen. (det kommer bli långt hehe)

Vi var ju som skrivet där från onsdag-söndag och jag måste säga att det var ASKUL. Bland det roligaste jag har gjort i mitt liv. Vi hade 2-3 träningar per dag och sista dagen var det cupspel.

Första dagen: Kom vi dit, checkade in, fick lite saker, blev uppdelade i grupper som man skulle träna med (jag, olivia och lina hamnade i samma) Vi hade vår första träning i SPORTHALLEN, även kallad bastun. Det var runt...30 grader där inne skulle jag gissa? Sedan tog vi ett gruppfoto som vi spänt väntar på att få hem. Efter det duschade vi (2 duschar 20 skulle dela på?) och gick tillbaka till skolan där vi bodde. På kvällen lekte vi massamassa olika norrbottningar och vardom nu kom ifrån.

Andra dagen: Vi hade vår andra träning i sporthallen. Olyckligtvis gjorde jag illa mig (trampade snett för ANDRA gången i mitt liv, hur lyckas jag????) och då blev jag förbjuden av vår tränare att vara med pga att jag haltade så pass kraftigt. Sedan gick vi från sporthallen uppför de hnelvetiskt långa backarna (visste ni att övik var byggt på ett berg?!?! nä inte jag heller) upp till platsen där vi skulle ha fys. Då fick jag titta på när de andra svettades i den stekande solen.
Efter lunch hade vi vår första träning i Skyttis där jag inte heller var med pga av den enkla anledningen att jag inte kunde springa. Sedan hade vi teori som var slipi, nån kille som hade bott utomlands när han var barn? Okej? Och sedan på kvällen lekte vi med ännu mer roligt folk. Vi körde burk. Det var emo.

Tredje dagen (fredag) Jag hade ännu ont i foten (okej, jag har faktiskt fotfarande ont i foten men) jag kunde vara med i alla fall. Första passet var fys, love it! Sedan var det träning i Skyttis, och sedan skulle vi bada på Paradisbadet. Yeah. Det första jag gjorde var att åka nånsåndär grej och landa med all min kraft snett på min vänstra fot. Just den som jag gjort illa. Skönt som fan. Sedan skulle vi gå tillbaka till skolan, men i brist på lokalsinne fick jag, olivia och Lina följa efter KIRUNABORNA som lyckligtvis just skulle gå tillbaka. Efter middagen var det träning igen, och jag kan ärligt säga att det var min sämsta träning NÅGONSIN. Efter det lekte vi mer än någonsin, och vissa lekar gick lite... snett. HAHAHAHH och en kille skulle betala mig för att jag hade låna ut pengar till han på badet, men dock blev det lite missförstånd för vissa vad han faktiskt betalade mig för. KOM IGEN, det var 3 kr!??

Fjärde dagen (lördag) Träning i sporthallen, sedan uppför det helvetiska backarna, som vi inte gick nog snabbt uppför, så det blev en extrarunda på fysen direkt efter. Sedan träning i Skyttis, teori och middag. Därefter skulle det vara någon aktivitet som visade sig vara bio och tipsrunda??? Aja, filmen var i alla fall halvbra trots att jag mycketmycket hellre skulle ha umgåtts med alla där. Sedan skulle vi gå tipsrundan 5 och 5 på hemvägen från bion. Det var 25 grupper. Jag och Olivia kom som grupp 21 och 22. Jaja, sen när vi kom tillbaka skulle dom se vem som vunnit, men det var dock 3 lag med samma poäng, och mitt var ett av dem. Då kom utlsagsfrågan "hur många licensierade innebandyspelare fanns det i Sverige 2008?". Vår grupp kom på snilleblixten 200 000, och efterosm vi uppenbarligen var närmast i vår gissning vann vi innebandyklubbor. Sedan lekte vi ännu mer med de andra.

Sista dagen (söndag) städade vi först ur klassrummet där vi sovit med några andra, sedan gick vi till Skyttis för att bli indelade i nya lag vi skulle under cupspelet. Anmärkningsvärt är att jag hamnade i Skellefteå. Vi kom i alla fall inte till final, men skulle ha gjort det om linas lag hade lyuckats få in ett enda mål under deras sista match... är fortfarande sur på henne för det. Sedan var det som adjö och vi åkte hem (men först träffa vi kiruna på sibylla hihi)

NU KOMMER BILDER


och så har jag 2 "favoriter" aka ganska roliga bilder (enligt min mening) here it goes:


En lite konstig sak var att nästan alla där var ASLIK någon i skellefteå. Alltså VERKLIGEN lik. Och att typ alla 95or såg ut som 93or... fast 96orna var ju 96orna såklart. Dom ser alltid ut som 96or

puss/emma

Kommentarer

Kommentera här xDxP?

Ditt namn?
Ska vi minnas dig?

Din E-post? (syns endast för oss)

Din blogg?

Din kommentar?

Trackback