emma: is this the life you have chosen?

DAGENS ORD: URGULLIG


ärligt talat?
jag orkar inte skriva om min dag just nu. Eller okej, några ord: I went Insane. 3 gånger.

Och jag kan skriva en dikt om dagen...
vaknade och for och träffade lina på stan
glassade runt som några rikemansbarn från stureplan
livet lekte och solen lyste
på trappan vid hötorget vi satt och myste
med jordgubbar vi fått för billig penning
tre blonda flickor tycker försäljarna nästan lika bra om som en riktigt tajt och kort klänning
efter det vi på mcdonalds åt
ett felstavat ord man kan beskriva det med är gåt
sedan det dags för grönis var
så dit den varma trånga bussen oss bar
på grönis var jag modigare än jag någonsin kunnat tro
insane åkte jag tre gånger, jo den var allt go
mitt högsta jag skrek alla tre gånger, supermycket
alla på grönan kunde nog höra från första till sista stycket
kändes nästan som om jag svek mina forna volleybolllagkamrater i 'no scream-team'
HAHA Olivia fick åka ensam i Xtreme!
Linas pappa en stor kexchoklad vunnit
glass på mina byxor det har runnit
Jag överlevde en dag på grönan
nästan lika mystiskt som gåtan om ägget och hönan
Jaja, nu jag hemma är
jag ska sova nu jag svär!






/emma

Kommentarer

Kommentera här xDxP?

Ditt namn?
Ska vi minnas dig?

Din E-post? (syns endast för oss)

Din blogg?

Din kommentar?

Trackback