olivia: DaBeast was flying HIIIIIGH that epic awesome week

Helzo bloggen!

Det känns alltid lite awkward att börja om att blogga efter ett uppehåll. Men ska försöka! Tänkte iallafall skriva "några" rader om Turkiet, för gör jag inte det kommer många roliga stunder och händelser gå förlorade i mitt minne. Så! Here it goes:

Flög dit. Jag och Emma var lättroade som vanligt och körde sanning eller konsekvens och tror pappa blev glatt överraskad när de mesta konsekvenserna handlade om han, t.ex. polera hans panna.

Väl framme så blev jag och Emma lite väl glada över den fria minibaren på rummet och glömde ge han som bar våra väskor dricks. Men! Vi överlevde.

Dag 1. Inte så bra väder så vi vandrar runt på hotellet, får bla. en liten brosch av han som jobbar i affären! Är med i en darttävling. Började med att fototurken skulle ta kort på alla tävlande, alla skulle ha ett par så jag blev par med en tysk snubbe. Emma blev ensam men hennes kort blev plötsligt modellbilder (?). Var sedan tvungen att dansa magdans inför de andra. Nice. Efter kom fototurken fram till oss:
- Take som pictures? You have bikini? We can take och beach, in garden.. NO NO NO
Kvällen bestod av att gå på diskoteket för första gången, bekanta oss med de tyska grabbarna som var med i darttävlingen samt någon belgisk kille. Vi tog också hand om Bobby som möjligen fått i sig lite för mycket.

Dag 2. Kommer typ inte ihåg.. Kan ha varit då vi upptäckte demonkvinnan! Bild på det kommer senare. På kvällen såg vi Eurovision, inget speciellt.

Dag 3. Solar, solar.. Bränner oss. Kvällen består av att umgås med Holländarna, i baren och på diskoteket. Kanske resans roligaste händelse sker också: Bobby ska äta nån citron men han tar den med skal och allt.. Sen tar han alla andra bitar också och börjar tugga. Mycket rolig syn idd.

Dag 4. ??? Mitt minne är  typ lika bra som en mumies. Bra väder iaf. På kvällen hänger vi med de vuxna, tror det kan ha varit denna dag som de började sjunga Idas sommarvisa vid matbordet. Ni vet att när man är borta så är det nåt sällskap som är alldeles för högljudda och jobbiga? Aa det var vi.

Dag 5. Går äntligen med på att vara med i poolgamet. Eller har faktiskt inget val, ligger och solar när nån som jobbar där kommer och knyter ett band runt min arm som betydde att man var med. Gjorde ju succé med mina 10 hopp! Sedan sker episk grej då nån som jobbar där sakta går fram till oss, busvisslar, klappar mig lätt på axeln och går iväg. Kvällen var samma som föregående om jag får gissa.

Dag 6. SISTA DAGEN. Regnet öser ner på morgonen så vi äter frukost, äter nåt bröd och sen går vi och äter lunch. På frukosten så kom förresten en katt och snodde min skinka! Inte ok alltså. Sen är det så varmt att vi trots molntäcket lägger oss och solar. Äter DEN SISTA MIDDAGEN och rockar sedan dansgolvet. Sjöng också för Bobby eftersom han fyllde 40! Avslutas sittande i en ring med massa randoms, alla förstår typ varandras språk förutom jag och Emma. Satt och svor åt dem bara för att det var roligt.

Dag 7. Äter. Packar. Åker buss. Ser en skylt det står LazerTurk på, det var epic. Äter VÄÄÄÄÄRLDEEEENS godaste pizza på flygplatsen och lite toffifee på planet. Hemma!

Emma och OLivias samlade äventyr från Turkiet 2011. SJukt awesome resa. (Förlåt för att jag skrev en liten bok, hoppas det är okej men det är mest för mitt eget minne.)

Kommentarer

Kommentera här xDxP?

Ditt namn?
Ska vi minnas dig?

Din E-post? (syns endast för oss)

Din blogg?

Din kommentar?

Trackback