emma: kvällen/natten 5/2 2010

Gårkvällen var rolig, natten var det inte.
Var ska jag börja? Tar det roliga först.

Efter en väl utkämpad träning och en 5 minuter lång match mot 96orna där jag storspelade både i mål och ute på planen som vi välförtjänt vann med 2-0 så hoppade jag och Olivia att umgås med Linas PFU (pojke från umeå, isak) och umgicks istället med fyra lyckligt lottade morön och bergsbypojkar som kämpade sig genom snöstorm för att komma till vårt behagliga hem. Vi inledde kvällen med att se Sommaren med Göran, vilken var mycket dålig, vilket jag redan visste eftersom alla svenska filmer är dåliga, men på samma gång tragiskt rolig eftersom Göran the One var en så misslyckad ful person.  Därefter följde innebandy-fotboll-volleybollspel, bibelläsning, rota i förrådet, chipsätning, leka med magneter och ja sådana där allmänna saker man bara gör. Efter en trevlig kväll var det dags att ta adjö och sedan bege sig mot sängen. Och där tog det roliga slut.

Som sagt, när jag mycket efterlängtat lagt mig i sängen kände jag att det inte var något som stämde. Sängen var inte så skön som brukligt vore, och temperaturen var exakt likadan under täcket som över täcket, vilket oroade mig. Så brukar det inte vara vilket gjorde mig småskraj mot alla nattens skuggor, och samtidigt som jag tänkte dessa tankar började det höras som om någon gick utanför dörren och i trappen. Men jag coolade ner mig och lyckades falla i sömn. Någon gång under natten vaknade jag, av att något gjorde ont som den hemskaste tortyr i mitt högra öga. Tårarna rann och jag kunde ej se. Efter kanske 10 minuters krig mot den felande länken i mitt öga vann jag striden och kunde lugnt falla i sömn igen. Ett tag senare slog jag upp ögonen igen och denna gången var det morgon på riktigt. Men ännu var det inte slut med de märkliga händelserna. När jag senare gick ner till mitt rum igen och lade mig i sängen, upptäckte jag en blöt fläck ungefär där min bröstkorg ligger då jag är i drömmarnas rike. Efter en lång fundering lyckades jag ändå inte komma fram till en logisk förklaring.



Nu till något roligt. Under en stund av beckmörker i vårt rum under gårkvällen, bestämde jag mig för att ta en bild. Eftersom man inte kunde se handen framför sig så tog jag självklart med blixt, och jag hade ingen aning om vad jag tog på. Men detta var vad som dök upp på skärmen:



Jag trodde aldrig att jag skulle kunna sluta skratta, men jag tog mig i kragen och fångade Olivias sköna yttre på den här underbara bilden:



Och det var allt för mig. Over and out!

Kommentarer

Kommentera här xDxP?

Ditt namn?
Ska vi minnas dig?

Din E-post? (syns endast för oss)

Din blogg?

Din kommentar?

Trackback