emma: det var tider

När jag lyssnade på spotify häromdan och det blev reklam, var det reklam om spotify i mobilen, och det fanns visst i ett "antal utvalda nokia-mobiler" eller nåt. Och jag tänkte. Varför Nokia? VEM fan vill ha nokia i alla fall? Care om den har spotify eller inte, ALDRIG MER EN NOKIA.

För ja, jag måste erkänna fast det är lite skämmigt. Jag har haft en nokia i min ägo. Tyvärr. Det var en mörk tid i mitt liv. Måste bara påpeka att detta ej var frivilligt. Min forna vapendragare sony ericsson nånting dukade under i november förra året så what to do? Rota i lådorna hemma efter en ny. Gissa besvikelsen på en skala 1-10 då jag såg att mitt one and only alternativ var denna goding:



Låt mig klargöra lite mer exakt vad som var dåligt med denna skönhet (som senare fick namnet "gamegirl":

- Den rymdes inte i fickan
- Folk trodde att jag gick omkring med ett gameboy (därav gamegirl)
- Det tog ett jävla år att komma från det där "lås upp-läget" man ser på bilden till att faktiskt kunna göra nåt på den
- Det tog 3 jävla år att skriva sms, ni ser knapparnas placering? Ingen lek där.
- Det fanns kamera, men eftersom alla bilderna såg ut som grå gröt så kändes det inte särskilt värt att ta några
- Man behövde en särskild mobilladdare, inte en sån där vanlig bra ericssonladdare
- I början förstod jag inte hur man svarade när det ringde...........

Ja, för att bara nämna några nackdelar. Tänk er min lycka då jag fick min nuvarande sötnos; sony ericsson K800i. Den kan man lita på till skillnad från gamejävlagirl.

Kommentarer

Kommentera här xDxP?

Ditt namn?
Ska vi minnas dig?

Din E-post? (syns endast för oss)

Din blogg?

Din kommentar?

Trackback