emma: falling just like you did

FREDAG. skönt, kan man säga. Just nu har jag rätt tråkigt, har noooting to do. Ikväll blir det som sagt först att se innebandy med laget, och sen vet jag inte riktigt. dana vår veeen kunde inte vara med oss:(:((: men det blir nog att sova någonstans och busa. Och för imorgon är planerna ännu oklarare - plus att det (vi har planerat) inkluderar personer som ännu inte vet om det, och saker jag inte vill att alla som läser vår blogg ska veta. Tyvärr. Men en sak kan jag säga, och det är att resten av careganget kanske ska dissa mig på lördag kväll?!?! Jagvet, det låter inte klokt. Dessutom har de planerat andra aktiviteter åt mig utan att jag har fått vara med och bestämma. (nog för att jag kanske inte skulle ha något emot de planerna men jaA...) Vad händer med världen egentligen?

Aja, igår var jag ju som sagt på söder på "utvärderingsmöte" + att vi fick pizza. Lite synd att jag just hade ätit typ onormalt mycket till middag (till och med för att vara mig!), men jag orkade ialla fall NEÄSTAN hela pizzan(a) Dessutom spåra det rätt mycket, och det skyller jag på vår helt sära humor. Jag kan försöka skriva det vi skratta så vi dog åt, men jag really think att du inte kommer fatta nånting alls. Men vi gör ett försök.

detta hade jag och olivia kommit på(?) när vi väntade på att bli hämtade av de andra. men ialla fall liza tyckte det var lika kul som jag och Olivia tyckte att det var. Jag kanske måste berätta bakrunden till det här för att ni i alla fall ska fatta var vi fick det ifrån. Det var alltså såhär att Olivia har praoat på 'Wook&Roll' , och där pratar dom nästan ingen svenska, och inte speciellt bra engelska heller. Så, första dagen där, skulle Olivia gå in i ett rum.  När hon öppnade dörren stod en thailändare(?) där inne och bytte om. När han fick syn på Olivia sade han såhär (skriver uttalet så ni fattar)
- Klååås de dåååår.
 Det här har jag och Olivia då skrattat åt ända sen hon berättade det första gången för mig. Men igår tog vi det hela till en ny nivå. Vi kom på att 'Klåååås' alltså egentligen close, har exakt samma uttal som 'Claus', alltså som i Santa Claus. Från detta fick vi alltså att från ' santa klååås de dååår'  ,  och hela tre olika meningar, såhär:
-Santa, close the door
som i, tomten, stäng dörren.
-Santa Claus "the door"
som i att tomtens smeknamn är "the door"
-Santa Claus, the door!
som i, tomten, dörren!! alltså att han ska titta på dörren eller att det händer något med den.

HAHAHAH, fattar ni???? Exakt samma uttal på alla, med olika betoningar. Det är i alla fall mycket roligare i verkligheten.

Justnu nöter jag samma låt om&om igen, moment of trouth - fm static. Oroligt bra och skön och så, men texten är lite .. annorlunda skulle man väl kunna säga.

I used to know her brother 
But I never knew I loved her
'Till the day she laid her eyes on me
Now I'm jumping up and down
She's the only one around
And she means every little thing to me
I've got your picture in my wallet
And your phone number to call it
And I miss you more, whenever I think about you
I've got your mix tape in my Walkman
Been so long since we've been talking

And in a few more days, we'll both hook up forever, and ever

bra låt i alla fall. Jagvet att jag har lagt in den förut, men jag gör det nu igen bara för att vara snäll.



har just nu inget mer att skriva,

pussss/emma

Kommentarer

Kommentera här xDxP?

Ditt namn?
Ska vi minnas dig?

Din E-post? (syns endast för oss)

Din blogg?

Din kommentar?

Trackback