Liza: umeå

jag kan inte direkt berätta helt vad vi gjorde där, eftersom ja...
Men hur som helst :)

I fredags, vaknade klockan 7 och var trött och kunde inte somna om.
Efter en och en halvtimme ringde pappa för att väcka mig.
Skulle ju som sagt och röntga mig. Röntgen-maskinen var så JÄVLA hemsk.
Den såg ut som i The House On The Haunted Hill.
Ni som sett filmen borde förstå vad jag menar, när de stänger in den där Price-mannen i en rund-grej som man ser Dr. Vannacott typ bolla med en boll. "Det som gör en vanlig man galen, gör en galen man vanlig"-teorin. USCH!

(Dock inte den jag bebodde 45min, men bara för att ni ska kunna bilda en uppfattning av det hemska)

Det var då tänkt att jag och Dana skulle ta 12-bussen till umeå. För vi skulle inte hinna till 11-bussen.
Men nu var det så här, att jag faktiskt VAR klar innan 11.
Så jag skyndade mig hem, sen hämtade Dana mig och vi raceade till busstation.

Vi såg några andra sitta i busskuren så vi kände oss lyckligt skattade att vi hunnit.

Efter 10 minuter hade bussen fortfarande inte kommit,
och vi var fortfarande så fruktansvärt glada över att vi hunnit, så det gjorde oss inget att vänta så länge.

Men minuterna fortsatte att gå, och ingen buss.
De som suttit i busskuren hade gått in och inte kommit tillbaka. Så vi gick in och stod ett tag, sen frågade vi om bussen. DEN HADE GÅTT 5 MINUTER I 11.
OJJ, vad jag ville ta självmord (ursäkta, men det kändes riktigt surt).

Fick vänta till 12-bussen, gidck och köpte godis. Smal som vi är.
Skulle åka med Sundsvalls-bussen, och som så kul det var så var den nästan full. Så vi kunde inte sitta bredvid varann.
& för att göra det ännu pinsammare så skulle jag fixa mitt hår och sminka mig, satt bredvid någon p9a. Stackarn..

Väl i Umeå träffade vi folk som vi snackat med, och inte alls hört talas om. HEHE
Men nu slutar det jag kan berätta, Kan i alla fall säga att jag sov en halvtimme åhåhååh..
& jag kan dock inte heller prata om det jag gjorde igår förän efter klockan 12 på dagen.

Då jag och Dana var på stan, gick och fikade hos farmor och farfar.
Träffade sen upp med Emma & Olivia.
Dana for hem, vi andra for till mig.
Kvällen, House On The Haunted Hill.
Sen gick jag hem, och SOV.

Vaknade idag ett. & märkte att mobilen ställt om sig till sommar-tid YES(L)

nu ska jag sluta tråka.

här är lite bilder från umeå :)>


^ Inne på Subway, bredvid Busstation

^ På väg till Dragon-hallen.. tror jag

^Oj.. "SUPERTEG" ... fail?


^ På bron över från Teg.


^ Taget inne på McDonalds, centrum

kommer mer bilder i nästa inlägg.
Dana har de än så länge.

puss. /L


Kommentarer

Kommentera här xDxP?

Ditt namn?
Ska vi minnas dig?

Din E-post? (syns endast för oss)

Din blogg?

Din kommentar?

Trackback