emma: finally, trust me

Idag har jag kommit underfund med några saker:

  • Uppvärma pomfritt är inte det bästa jag vet
  • Att det går sämst att träna om det enda man har gjort under dagen är att äta
  • Jag har försämrat min spänst
  • Jag har en fobi för att titta mig i spegeln i kaplans omklädningsrum
  • Man får kladdiga fingrar som gör det svårt att styra datorn om man äter vindruvor samtidigt
  • Man inte ska lämna mig med målade naglar på lektion jag inte har något att göra, om man vill att mitt nagellack ska vara kvar efteråt


Typ det. Andra saker som har hänt idag på skolan och efter det.... ehm vi började läsa flugornas herre idag i klassen, vår lärare sa att vi fick läsa alla svenskalektionerna, läsen (20 min varje morgon) och kanske var tvugna att läsa lite hemma för att hinna läsa det vi skulle läsa varje vecka. Jag hann läsa det vi skulle läsa och med därtill, plus att jag hann läsa ut min förra bok. Och vips efter den lektionen så var lite av mitt fina, underbara, perfekta nagellack borta. Inte så perfekt längre!

Dagens mattelektion var även mitt livs snabbast mattelektion. Tittade på klockan efter vad jag trodde var några minuter, och upptäckte att vi redan var 40 minuter in i lektionen. Sedan hade vi spänstbana på idrotten, gick sämst. Försämrade med mer än 1 sekund, satan vad seg i benen jag var alltså. Och min teknik att hoppa över plintar är ju inte den bästa precis. Den innehåller bland annat att smälla smalbenet rätt in i plintens kant. (och det är alltså inte en engångsförseelse, utan ingår i min teknik för att hoppa över plintar.) Och att så snabbt som möjligt krypa under häckar... ja man skulle väl kunna likna mig vid en snigel vid de tillfällena? Helt sjukt att jag har, eller i alla fall har haft den näst bästa tiden i vår klass?

OJ nu är duschen ledig så... peace! /emma

nån gång jag var riktigt cool?


Kommentarer

Kommentera här xDxP?

Ditt namn?
Ska vi minnas dig?

Din E-post? (syns endast för oss)

Din blogg?

Din kommentar?

Trackback