olivia: something tells me it's wrong

dålig dag så enbart dissar

  • sjukdomar. jämt vid fel tillfällen, aldrig på någon sådan dag då man nästan önskar man var lite för snuvig för att fara till skolan
  • läxor. behövs förklaring, bara man hör ordet ryser man ju
  • skolans temperatur. eftersom jag tänker dissa allt jag kommer på så tar jag det här också. Alltid så jädrans kallt förutom när man har kläät sig väldigt ordentligt och det blir för varmt
  • städa. kan inte rummet städas av sig själv, åh
  • missförstånd. herregud vad jag ogillar dem, särskilt på film....
  • skolfoton. vem här har någonsin blivit bra på ett? pinsamt pinsamt
  • uttagningar. när man inte är säker på att gå vidare, usch fy och herregud. Längtar men ändå VERKLIGEN inte till 14/9-09.
  • mögel. har hänt för många gånger att jag tagit en frukt och andra sidan är full av... just det, mögel. Vad nästan värre är att det hänt för många gånger att jag tagit en macka ätit, sen sett mögel. på mackan.
  • en gång när jag åt päron. äter, äter... vad är det här får hål? gräver lite med fingrarna, hittar en mask. Det var några år sedan och jag har inte ätit ett päron sen dess. inte en tugga
  • bråk. ja herregud vem gillar det egentligen.. kanske riktiga bitchar? who knows. Inte jag iallafall
  • SO efter lunch. nog den värsta lektionen att ha efter lunch, för man somnar typ på dem'
  • smutsiga kläder. man tar en tröja, tar på sig den, NEJ EN FLÄCK. eller upptäcker tröjan man vill ha på sig i tvätten... hemska tankar.
  • bli kittlad. aldrig kul, ALDRIG!
  • tiden går fort när man har roligt. det är ju det man INTE vill. hellre tvärtom, tiden går fort när man har tråkigt. Annars försvinner de roliga ögonblicken så fort
  • ha det på tungan. man tänker på tex en låt, hur går den nu igen... åh! hatar dessa ögonblick
  • väntan. på nånting, bara. på att få veta nånting, ett resultat, nånting viktigt bara. "den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge", DÖ uttryck osm inte stämmer, DÖ
  • nervositet. nånting kul med det? nEJ! det enda man får är ont i magen.
  • skolan. yes, äntligen helg! tänker man på fredagen. Kanske till och med torsdag kväll. Men när man sen tänker framåt är det bara två dagar ledigt, sen samma procedur om, och om igen. Tack gode gud för att bara ha ett år kvar
  • godispåsen på min byrå. stört att den står där, vill ha godis men den har bare ett godishalsband och det orkar jag inte äta. Har inte orkat det på några veckor men det tar så stor plats men jag vill ju inte slänga det
  • rykten. har hänt några gånger att man har hört ett rykte, fullkomligt falskt, om sig själv. Det är ju lagom kul att folk går omkring och tror sånt
  • mitt försvunna lås. idag ska jag ta ut mina gympakläder ur skåpet. Så jag låser upp det tar ut kläderna och låser... eller vänta nu? var är mitt lås? helt borta. Återfanns aldrig, eller inte än iaf.
  • ta min medicin. om jag inte dricker nog mycket känns det som jag har typ halsbränna... plus som att jag har nånting i halsen. Påminnde mig förresten om att jag ska ta den nu. Tog den nyss, har dessutom börjat rysa när jag sväljer den som om jag skulle spy.
  • en gång råkade jag svälja en fluga. kommer till pappa, 'mums, saft'. En tillbringare med saft framme på bänken. tar ett glas, dricker. Vad var det för litet nånting? tittar i tillbringaren, ser: små blomflugor. Äcklas riktigt mycket av mig själv.
  • turkiet och dh samtidigt? hur lyckas vi, hur lyckas vi..? hade till och med kollat upp datumet. Men det var fel datum på sidan vi kollade på. lyckat
  • reklamen på spotify. stör mig, alltid och jämt. Man kan inte skruva av ljudet, då pausas det. stört, stört. vem orkar premium?
  • mitt högra ben just nu. blåmärken, sår och ännu mera sår... dessutom stora blåmärken. Att bli klämd mellan stolar på en hockeylada är inte utmärkt kul. Man skriker om nån pressar på allt den kan.
  • otur. åh, det finns så många lägen jag ahr haft otur, på konstiga sätt. Och på vanliga sätt. Ett exempel från munkviken, upptäckte en kväll när vi lagt oss nåt på golvet.. oj var visst hela min knappt använda tvål som runnit ut. Inte bara läcket, utan locket hade lossnat och allt farit ut.
  • dumma personer. man orkar inte vara dum. snäll är det nya dumma. att vara snäll är inne. snel ska man vá. Nej men seriöst. Så mycket roligare med folk som är trevliga. nice
  • oroa sig. att gå runt och oroa sig för nånting, kanske ett prov eller nåt man ska göra. inte nice
  • folk som inte lyssnar. när man ska diskutera nånting, säga sin åsikt, fråga nånting. De som vägrar lyssna, som när man säger nåt och sen inte får förklara vad men egentligen menar.

äsch orkar inte vara med negativ nu. bye

/olivia


Kommentarer

Kommentera här xDxP?

Ditt namn?
Ska vi minnas dig?

Din E-post? (syns endast för oss)

Din blogg?

Din kommentar?

Trackback